SLIDER POSTÓW

[PL/ENG] Sprawa oczna. Eyes are matter.

 [PL]

Witajcie. 

W dzisiejszym wpisie opowiem Wam o lalkowych oczach. Temat ten bardzo intensywnie zaprząta moje myśli i nie daję odpocząć. Wiedziałam, że nie będzie łatwo, ale nie sądziłam, że aż tak. Zapraszam do wpisu. 

Na chwilę obecną Meredith ma ,,jakieś oczy" (zamontowałam jej parę szklanych, które przyszły razem z moim Cyborgiem), a Ryu nie posiada ich wcale. Drażni mnie to straszliwie. W kwestii lalek nie lubię mieć ,,jakiś rzeczy", muszą być konkretne, bez względu na cenę. Zaś na znalezienie ich poświęcam godziny a nawet, dnie. Ma być perfekcyjnie (w moim mniemaniu) albo wcale.

Przystępując do poszukiwań wiedziałam dwie rzeczy: Ryu ma niebieskie oczy, a kolorem Mere jest miodowy/bursztynowy i obie te barwy są żywe. 

Po ostatnich przymiarkach znam też rozmiar: 12 mm z tęczówką 6 (gdyby się dało mniejszą źrenicą). Uważam, że jest to idealne rozwiązanie zarówno dla MSD jak i SD, ponieważ podkreśla realizm, odejmując ,,dziecięcego wyglądu"(takie wrażenie dają 16'tki u MSD albo 18/16 u SD)

Tak więc po przekopaniu internetu znalazłam kilka interesujących pozycji. Głównie są to sklepy dostępne za pośrednictwem portalu ETSY, ale nie do końca oferujące to, na czym mi zależy. Mimo wszystko, przedstawiam moje typy. 

1. ,,BeckystudioArt" z ETSY.


Z pośród wszystkich zaprezentowanych, te mają najładniejszy niebieski kolor. Oczywiście są to oczy ,,made by czajnik", dostęne w wielu innych sklepach.

Link do oczu: -> click <-  

2. ,,BeckystudioArt" z ETSY.
Link do oczu: -> click <-

W przypadku musiałabym się już zastanowić. Oczy są niezmiernie piękne, ale bardzo, bardzo realistyczne. Dodatkowo sprawiają zimne, surowe wrażenie. Ich zjawiskowość należy ocenić przynajmniej na 10/10, ale czy byłyby odpowiednie dla Ryu? Nie chciałabym uzyskać ,,ciężkiego spojrzenia". Zależy mi na głębi, z odrobiną ,,tego czegoś" (trudne, wiem).

3. ,,Dollines" dostępna zarówno na ETSY, Instagram oraz stronę internetową.

Link do strony: -> click <- 

Do tej pory wierzyłam, że jest to najlepsza opcja. Dollines oferuję bardzo wysokiej jakości oczy robione na zamówienie, co rozwiązałoby mój problem. Niestety zaczęłam się zastanawiać, czy jej prace nie są za ciemne. Jeśli udałoby mi się ustalić z nią kilka szczegółów i cena nie zabiłaby mnie w przedbiegach, to może faktycznie miałabym 2 fantastyczne pary oczu.

4. ,,ClayWithFernOfficial" z ETSY.

Link do oczu: -> click <-

Powiem szczerze: Wybrałam bo tanie, równe i czyste. Podczas poszukiwań znalazłam wiele osób oferujących własnoręcznie zrobione oczy. Niestety w większości przypadków gołym okiem było widać krzywiznę tęczówki, niedokładne szarpnięcia w żywicy i co ważniejsze, ślady kolorowych pigmentów na białkach. 

Fern wydaje się nie mieć takich problemów. Artystka ma bardzo przyzwoitą cenę swoich usług, a co więcej, myślę, że np. usunięcie brokatowej posypki nie byłoby problemem. Kwestia dogadania się.

Niestety, dla Meredith znalazłam tylko dwie opcje. Jedną z nich jest Dollines a drugą ,,Ashuradarkeyes". Etelka (właścicielka Ashury) w rozmowie ze mną stwierdziła, że nie ma problemu, by dostosować proponowane przez nią oczy i przerobić je tak ,by pasowało mi w zupełności. Swoją drogą, bardzo miła kobieta i szybko odpowiada :). Więc może tędy droga? 

Mój projekt wyglądał tak (do jej pracy dodałam czarną lamówkę):

Podaję link do jej sklepu na ETSY:  -> click <-

Reasumując, sprawa nie jest prosta a ja muszę coś wymyślić. 

- Do następnego posta!

[ENG]

Hello folks! 

Today I'm gonna tell You more about choosing BJD eyes. I didn't realize that it would be so hard. Seriously, choice is not easy.

After a couple days of searching, I found a few shops mostly located on the ETSY. They look like they would be able to meet my expectations. But this case is going to be more complicated. Only thing I know is that the eyes that I need are in size 12/6 mm and one pair has to be in blue color and one in amber. Both must have intense, colorful colors. That's all. Price doesn't matter. 

My types straight from ETSY. (Links to the shops and eyes are above the English translation, that's why I'm not posting it twice)

1. "BeckystudioArt"

First pair have the most beautiful blue color I have ever seen. Second pair from this shop looks so realistic. I'm not sure if the 2nd option is good for my Ryu. I don't wanna receive "the cold, empty eyes effect".  

2. "Dollines"

She's available on ETSY and website. That's my first choice. She offers a lot of eyes in really beautiful colors made in special order. If I decide on her, that would be a good solution, because I could buy 2 pairs: for Ryu and Meredith. 

But now, when I'm watching her pictures and movies, they look kind of darked to me. I will have to speak with her. 

3. "ClayWithFernOfficial"

I chose her because of the price. Eyes are really cheap and of good quality. Maybe she would be able to customize these a little bit, according to my instruction?

The last option was "Ashuradarkeyes" located also on the ETSY.

I spoke with her and she said, that's no problem to customize your eyes, which she offered.

You can see an example of a custom which I need.

The choice is difficult. I will have to do it wisely.

- Cya, till next post.